Weekend Nederland

21 november 2022 - Breda, Nederland

Wat hebben we weer genoten afgelopen weekend.

Omdat we diverse afspraken hadden staan in Nederland hadden we bedacht er maar meteen een weekend van te maken. Naud moest vrijdag nog wel naar school, maar omdat Diana een lunch had met een oud collega in Breda zijn wij gewoon in de ochtend al vertrokken met de camper en Naud kwam na school met de trein. Norman had wat gereedschap mee en heeft in de tussentijd nog wat dingen in de camper opgehangen en geïnstalleerd. Het was voor het eerst dat ook Storm mee ging in de camper. Best even afwachten hoe hij het ging doen, maar ging prima. Zat keurig in zijn gordel en had echt zijn eigen plekje.

Omdat we in Breda waren is Diana na de lunch natuurlijk even bij Chris in de winkel gaan kijken. Leuk haar daar aan het werk te zien en wat collega's te spreken. Norman stond op de parkeerplaats, kachel aan en bakkie koffie erbij. Toen Naud in Breda was, is tie nog even met Diana de stad in geweest om nieuwe schoenen en omdat het toen toch al eind van de middag was zijn we nog maar even gebleven om met Chris en Dennis na werktijd nog even iets te drinken in de camper. Best grappig, middenin Breda, met z'n allen in de camper aan een oliebol want het oliebollen kraam stond achter ons.

In de avond zijn we doorgereden naar Heusden, daar hadden we een camperplaats gereserveerd. Het was natuurlijk al donker en we lezen en zien vaak tips van medereizigers. Één van die tips is, probeer altijd voor donker op je camperplaats of camping te zijn. Nou we weten nu waarom..... Maar tis gelukt we hebben het gevonden en het was een super mooie locatie. Zaterdagochtend even naar het bakkertje om croissants en broodjes en klein rondje door het vestingstadje.

Tegen de middag zijn we doorgereden naar Ruurlo. Hier wonen onze vrienden Cees en Christel met hun kinderen, paarden en 4 honden.  Cees en Norman hebben samen al vaak geklust en omdat Norman natuurlijk nog geen afstand had gedaan van zijn laatste gereedschap, schroeven, moeren, boutjes etc is er vrijdag veel meegegaan in de garage van de camper. Je had die twee moeten zien. Net 2 kinderen in de speelgoedwinkel. Oh die schroefjes had ik net nodig, dat slijptolletjes is nog nieuw, kijk Cees deze is super handig. In de avond gezellig met z'n allen gegeten en omdat we wisten dat het koud zou gaan worden hadden we in de camper de kachel tijdig aangezet. Maar je hebt koud en koud....... In de ochtend werden we wakker, gingen we met Storm naar buiten en alles was wit van de vorst. De ijspegels hingen aan de camper door de condens van de kachel. Het was -7 !! Toen we gingen wandelen kwam net de zon op. Echt prachtige winterse plaatjes maar voor ons toch echt de bevestiging om in januari echt eerst richting het zuiden te gaan rijden. Na een heerlijk uitgebreid ontbijt en Cees zijn super lekkere stroopwafelcake zijn we uitgezwaaid en weer richting Breda gegaan.

Toen we in Breda waren hebben we Storm bij de oppas gebracht en zijn wij met Chris, Dennis en Dennis zijn ouders gezellig uit eten geweest. Bij de oppas ? Ja we wilden Storm niet alleen in de camper laten en Chris en Dennis hebben een kat dus dat gaat ook niet samen. Ik kreeg de tip van iemand om via petbnb te kijken voor een oppas en echt dat was super. Wij gingen uit eten en Storm lag heerlijk bij de oppas op de bank te slapen.....

We hebben dit weekend paar keer tegen elkaar gezegd dit is dan nu ons huis, ons thuis, en zo voelt het ook echt !

Nog 6 weken........

20221119_08235520221119_08241620221119_08481620221119_16455520221119_164555Vorst in RuurloRuurloBreda

1. Circa kommer:
    21 november 2022
    Jullie zijn al volop aan het genieten, leuk stukje hoor
  2. Miranda:
    21 november 2022
    Leuk om te lezen. Was gezellig zondag avond.
  3. Dijst, Ko & Junior:
    Was zeker gezellig !
  4. Ellen:
    22 november 2022
    Wat leuk om zo mee te kunnen lezen!
  5. Ed dijst:
    22 november 2022
    leuk begin van een groot avontuur.
  6. Wim kommer:
    26 november 2022
    tuurlijk een avontuur maar fijn om te lezen dat nu in jullie 26 huwelijksjaren jullie vijfde huisje weer als een thuis voelen en je droom waar kunnen maken
    ma en pa kommer
  7. Johan en Heleen Goemans:
    26 november 2022
    Heel leuk om met jullie mee te reizen!