Italië

8 januari 2024 - Calice al Cornoviglio, Italië

We wisten dat het een keer ging komen. Regen.... op zich natuurlijk niet erg maar ja wel als je al drie weken zonder ruitenwissers rijdt.

Dinsdagochtend zijn we vroeg gaan rijden, vroeg is voor ons uur of negen. We wilden richting de boot en ja we moesten nog maar zien hoe vaak we moesten stoppen. We hadden geluk want we hadden maar één bui rond lunchtijd. Het was erg rustig op de weg waardoor we rond vijf uur in Igoumenítsa waren. We hadden gezien dat er de volgende dag om twee uur een boot naar Italië gaat, maar ook nog om één uur 's nachts. Even bij het loket gaan vragen en jawel we konden ook nog in de nacht varen. Inchecken was vanaf 22:30, afvaart 01:00. Laten we dat maar doen, dan slapen we op de boot. We moeten toch een hut omdat we met Storm reizen.

We werden er wel echt op gewezen dat alleen Norman en Storm  in de camper mochten blijven en dat Naud en ik binnendoor door de douane moesten. Nou oké,  geen probleem. Tenminste niet voor ons, wel voor Norman. Die vind dat dan best even spannend, maar hij heeft z'n vertaal app en ik had alle papieren, tickets en paspoorten voor hem klaargelegd.

De controle voor Naud en mij ging erg snel en soepel, waardoor we heel snel buiten op de parkeerplaats stonden. Bij Norman duurde het iets langer. Hij deed al een berichtje dat alle auto's, busjes voor hem volledig open moesten. En jawel ook bij hem. Hij moest met Storm uitstappen, alle luiken, garage en aanhanger open, binnen werd alles bekeken of we niet nog ergens iemand verstopt hadden. En niet alleen in de camper ook onder Naud z'n bed in de aanhanger werd gekeken.

Op een mega grote parkeerplaats moet je vervolgens in een wirwar van auto's en vrachtwagens maar hopen dat je in de juiste rij staat. Wat pijlen op de weg zou wel helpen.... ach er loopt personeel genoeg en we zagen ze soms achter een auto rennen als er één verkeerd ging. Je moet soms lang wachten bij zo'n boot maar er is altijd genoeg te zien. Kwart voor 12 gingen wij de boot op en konden meteen naar de hut. Lekker douchen en slapen. De volgende ochtend werden we wakker van een zeventalige wekker dat we de hut moesten verlaten. Nou, het was half zeven.... nog effe niet. Ze willen altijd vroeg de hutten leeg om schoon te maken. Maar 2,5 uur voordat we er zijn ? Das wel heel vroeg. We weten ondertussen dat dat de eerste omroep is en dat er nog meerdere komen. Dus op 't gemakje. Om nu ruim 2 uur met Storm op de gang te zitten gaan we niet doen. We hebben het een uurtje gerekt, toen Storm uitlaten op het bovendek en in de gang een lekkere bank gevonden. Rond negen uur reden we de boot af, Italië in. Nooit gedacht dat we al zo snel in Italië zouden zijn.

We zijn meteen naar een Fiat garage gereden voor de ruitenwissers. Fiat en Italië volgens ons DE combinatie.  Nou dus niet......

We zijn die dag langs 3 garages geweest, een automaterialen winkel en 2 autosloperijen. Alles zonder resultaat.

Donderdag nieuwe route gemaakt. Soort sightseeing Italië maar dan anders. Helaas nog niet gelukt.

Donderdagavond nogmaals denken en plannen. Wat is nog mogelijk, welke bedrijven staan voor vrijdag op de planning, wat doet het weer, rijden we verder omhoog, blijven we hier zoeken,  onderdeel toch opsturen, misschien past een wat ander type ook ?

Vrijdag nieuwe dag, nieuwe kansen  en hoe ! Meteen bij eerste bedrijf raak. In een bedrijfsbus zat de juiste motor !! Eindelijk. De mannen samen de motor erin gezet. Af en toe even Darek bellen voor advies en ja ja gelukt,  ze doen het weer. Tis nog niet 100% maar we krijgen ze weer in beweging en das maar goed ook want zaterdag was het buiig en zondag hele dag regen. Naud is de afstandsbediening van de ruitenwissers want als ze aan zijn kunnen ze als we rijden niet meer uit of aan. Naud regelt dit handmatig met de zekeringen in het dashboardkastje :)

Op dit moment rijden we tussen Pisa en Turijn. We denken morgen Frankrijk in te rijden. Beetje afhankelijk van de sneeuw die we nog gaan tegenkomen in de bergen

We hebben veel binnendoor gereden, maar gister dagje tolweg. Rijdt soms net even wat fijner om wat kilometers te maken.

Het is heel gek om te beseffen dat we over twee weken in Nederland zijn. Gisteravond liepen we met de was naar de wasserette en zeiden we nog één keer, daarna weer zelf een wasmachine in het vakantiehuis.

Net had ik Chris aan de telefoon en dan zeggen we gewoon eind volgende week zijn we in België.

Het komt nu wel echt dichtbij. Maar we maken er nog een mooie tijd van want.....er staat nog een mooie tussenstop in de planning !

Verder is het mogelijk om in 2024 onze camper te huren  ! Huisdier is toegestaan, 2 slaapplaatsen en natuurlijk volledig reisadvies want met 25 landen in onze rugzak hebben we genoeg tips. Wil je meer informatie ? Stuur ons even een berichtje via [email protected]

We gaan zo denk ik even stoppen voor een bakkie.

Liefs van ons