Laatste week !

21 januari 2024 - Brecht, België

Dit hadden we nooit bedacht. De laatste week van onze reis, onderweg terug naar Nederland, en in België gewoon zoveel sneeuw dat we een dag langer op een camperplaats moesten blijven.

Maandag reden we in de Franse Ardennen. Het was nog steeds koud en overal nog dun laagje sneeuw. We waren laat op een camperplaats waar we de volgende ochtend het stadje ingelopen zijn naar de wasserette.

Alles schoon en droog voor de komende week. Laatste keer zeiden we. Het zoeken naar wasserette zullen we niet echt missen. In sommige landen echt geen probleem maar we hebben ook wel eens met was gezeten die niet droog was en das in een camper niet handig. De enorme grote wasmachines ga ik wel missen want echt ideaal, alles in één zo'n grote trommel. En ook lekker makkelijk. Denk echter dat straks de witte was weer wel echt witte was gaat worden want wat wij bij hadden aan wit, dat is onderweg al wel ergens achter gebleven. Dat was meer grijs dan wit.

Half de middag dachten we blijven we nog een nachtje of gaan we stukje rijden. We hadden wel wat boodschappen nodig en het weerbericht in België gaf wat sneeuw af. Soort weercodes die we allemaal wel kennen. Wat is slim ? We besloten boodschappen te doen, water vullen, gas tanken en uurtje te rijden.

We waren klaar voor de sneeuw die zou gaan komen. We fantaseerden al over een dik pak tot de deur. Nou wat een  tegenvaller. Toen we wakker werden hoorden we de regen al op de camper. Niets geen sneeuw. Alleen regen, regen en nog eens regen.

Nou dan blijven we hier niet hoor, dan gaan we rijden, hadden nog wat stops in de planning voor in België.  Grote kampeerwinkel en een winkelcentrum voor hondenvoer, nieuwe spijkerbroeken en winterjas.

Rijden we nog geen 20 minuten vallen de eerste sneeuwvlokken. Toch sneeuw ? Nou al heel snel hadden we door dat we onze plannen moesten uitstellenn en zo snel mogelijk op zoek moesten naar een camperplaats.  Het ging opeens heel hard. Bij de camperplaats lag er al zoveel dat we bijna het heuveltje bij de slagboom al niet meer opkwamen. Norman moest even stoppen voor de kentekenplaat herkenning en voordat de slagboom open ging gleden we alweer iets naar achter en gingen de banden slippen. Telefoonnummer gebeld wat er stond of ze hem handmatig konden bedienen. Dat ging niet maar de meneer zei rij maar door hij gaat niet opeens dicht. Nou echt wel meneer. Gewoon opnieuw proberen en zet de camper maar op het pad want de plaatsen zijn niet meer zichtbaar.  Ja dat zagen wij ook.... nou uiteindelijk door de slagboom en camper neergezet. Het is werkelijk blijven sneeuwen tot de volgende ochtend. Niet normaal wat een sneeuw. Ook werd er gewaarschuwd niet de weg op te gaan, ze kregen de wegen niet schoon. Nou dat waren we ook niet van plan. We stonden bij een park en een bos de zon kwam het leek wel wintersport.  Geen bergen en geen ski's maar wat een prachtige witte wereld.

Donderdagmiddag de sneeuwkettingen er vast aangedaan en de camper gedraaid want vrijdag wilden we toch weer wel rijden en de doorgaande wegen waren schoon.

De kraan van de  vuilwatertank was ook bevroren dus die kon zo in de zon ook beetje ontdooien hoopten we.

Vrijdag zijn we naar Geel gereden en daar ook geslapen zodat we zaterdag niet zo ver meer hoefden.

Want... zaterdag met Chris en Dennis afgesproken net over de grens in België.  Voor hun lekker dichtbij en voor ons nog mooie tussenstop .

Toen we aankwamen stonden ze al half de weg te zwaaien. Oh wat fijn ze weer te zien. We hadden gereserveerd om te lunchen bij mooie boerderij in het bos. .de camper geparkeerd,  Storm er even uit want ook die wou heel graag naar Chris.

Binnen stonden twee houtkachels aan en we hadden een lange tafel bij de kachel. Lekker warm. Bakkie koffie en thee besteld, zegt Dennis we hebben nog een verrassing.  Hij kijkt langs mij heen naar de deur en wie lopen daar binnen ? M'n ouders  !! Oh wat fijn !

Heerlijk gegeten met z'n allen. Dennis had nog wedstrijd in de avond dus rond half vier gingen ze terug naar Rijen.  Naud ging met ze mee. Nachtje logeren en mee naar de waterpolo wedstrijd van Dennis.

Wij zijn naar een camperplaats gereden en m'n ouders ging nog mee om iets te drinken en om Zeeuwse bolussen te eten. Die hadden ze mee, heerlijk ! We zaten nog vol van de lunch maar een bolus gaat er altijd nog wel in.

Vanochtend weer stukje naar de grens gereden waar Dennis, Naud weer terugbracht. Chris moest werken.

Daarna naar een camperplaats bij een koeienboerderij. Het Boerenijsje, zegt dat genoeg ? Ja inderdaad eigen gemaakt ijs, wafels en pannenkoeken.  Dus in de middag daar wel even naar binnen gegaan om iets te eten en drinken.  Daarna gaat in de camper de laptop aan voor de voetbal. Mijn plan was vast wat spullen inpakken, maar tis er nog niet van gekomen.

We beseffen volgens mij nog niet helemaal dat we morgen weer in Nederland zijn en niet in de camper koken, niet in de camper afwassen, niet in de camper douchen en bovenal niet in de camper slapen. Niet kijken waar rijden we heen, is er stroom ivm de kou, is er water of hebben we nog voldoende ?

Volgende week zal ik nog een verhaal maken van de eerste week in Nederland, maar daarna is het echt voorbij en komt er geen reisverhaal meer...... ik heb het iedere week met veel plezier gedaan en vond het leuk het met jullie te delen maar het is zeker ook een herinnering voor onszelf.

De voetbal is bijna klaar, straks nog eten maken, potje kaarten, waarbij ik kan melden dat Naud de winnaar is van onze competitie en dan naar bed. Weet zeker dat ik morgenochtend vroeg wakker ben en we op tijd hier zullen vertrekken

We sluiten iets heel bijzonders af maar kijken ook weer enorm uit naar alles wat komen gaat. Nieuwe banen, weer poffertjes bakken, huisraad verzamelen, andere auto en op zoek naar een woning..... ja daarvoor zijn TIPS nog steeds WELKOM ! Tot 1 mei gaan we naar het vakantiehuisje in Kamperland waar we ook voor onze reis 3 maanden gewoond hebben.

Liefs van ons

1. Janet:
    21 januari 2024
    Beste Diana, Norman en Naud.
    Welkom terug, dank jullie wel voor alle mooie reisverhalen ik heb ze altijd me veel plezier gelezen🍀
  2. Joes:
    21 januari 2024
    Wat een geweldig avontuur hebben jullie zo gehad 🤩 En nu bijna weer in Nederland. Wat is de tijd gevlogen hè? Het was heel erg leuk en fijn om je verhalen zo te volgen Diana. Zo waren jullie toch dichtbij 🤗 Maar ik kijk er nu toch ook naar uit om je weer eens in levende lijven te zien 😊😘
  3. Marjolein:
    21 januari 2024
    Lieve Diana, Norman en Naud,wat hebben jullie genoten en veel gezien. Ik heb altijd met plezier jullie verhalen gelezen. Welkom terug in Nederland, ook weer spannend wat het jullie allemaal gaat brengen. Wij hopen uiteraard op lekkere poffertjes, die zijn wel gemist door Duke😚. Heel veel succes in de toekomst en wie weet gaan we elkaar weer eens zien. 😘
  4. Anneke:
    21 januari 2024
    Welkom terug in het stormachtige Nederland! Wat hebben we plezier beleefd aan jullie avonturen en verhalen. Echt heel erg leuk om jullie zo te kunnen volgen. Wel even zwaaien morgen hè als jullie langs Terneuzen rijden 👋
    Ik hoop je/jullie snel te zien 😘
  5. Gre:
    Beste Diana, Norman en Naud,
    Welkom in NL. Ik heb genoten van jullie reisverslag, dank daarvoor.
    Succes in het verdere leven en blijf gezond.
  6. Ellen:
    21 januari 2024
    Dank je wel voor je reisverslagen, daardoor reisden we toch een beetje mee met jullie!
    Veel succes met het wennen aan een huis zonder wielen en het vinden van jullie eigen plekje! 🤗
  7. Erik:
    22 januari 2024
    Dank je wel voor de mooie verhalen en foto’s van jullie prachtige reis! Ik heb er van genoten!
  8. Ruth:
    22 januari 2024
    Heerlijk, die verhalen over jullie avonturen, zo reisden we een stukje mee door heel Europa! Veel plezier nog in jullie laatste dagen en straks ook met het zoeken naar alles wat je nu weer nodig hebt. Zal iets anders zijn dan dagelijks denken over de basiszaken, maar daarom niet minder belangrijk. Welkom terug!
  9. Rinus:
    22 januari 2024
    Bedankt voor jullie mooie verhalen en welkom terug!
  10. D.holierhoek:
    22 januari 2024
    Ik ga de mooie verhalen straks missen!!
  11. Truus Dijst:
    23 januari 2024
    Wat een mooi avontuur hebben jullie gehad en veel mooie herinneringen gemaakt maar aan alles komt een eind en nu weer naar het echte leven en weer werken aan een nieuwe toekomst komt allemaal weer goed en tot snel liefs uit Kampen
  12. Ed dijst:
    23 januari 2024
    je hebt het geweldig gedaan met telkens je verslag, zo hebben we zelf ook een beetje mee mogen reizen en vooral beleven. bedankt er voor en tot ziens in Nederland.
  13. Circa kommer:
    25 januari 2024
    Geweldig al die mooie verhalen en belevenissen die jullie mee gemaakt hebben.
    En veel gezien van Europa ik heb er van genoten. Hoop dat jullie gauw je plekje weer vinden en werken aan een nieuwe toekomst. Groetjes en tot ziens ....... Tante Cis

Jouw reactie