Onze eerste maanden in Nederland

15 mei 2024 - Nieuw- En Sint Joosland, Nederland

Te leuk om nog vaak te horen, wat hebben we genoten van al jullie reisverhalen. Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. Wat stoer dat je het gedaan hebben. Wat was het mooiste land? Missen je het reizen en het camperleven nu niet. Waar wonen je nu? Bakken je alweer poffertjes? Hoe bevalt jullie werk? Hoe gaat het met Naud?

Vanmiddag was ik met wat foto's bezig, zag weer vele mooie plaatsen voorbij komen en dacht eens na over alle vragen die we de afgelopen tijd hebben gehad. Keek eens op onze site en opeens had ik gewoon weer zin om een verhaal te schrijven, want ja we realiseren ons maar al te goed dat wat we gedaan hebben niet gewoon is. Voor ons voelde het goed, we hebben genoten, we hebben met en van elkaar geleerd, we hebben een herinnering voor het leven, we hebben natuurlijk veel gemist, er veel voor opgegeven, maar zoveel meer voor teruggekregen.

Dus ja hoe waren de afgelopen maanden weer in Nederland? Nou om eerlijk te zijn heel fijn. We zijn begonnen in ons vakantiehuisje in Kamperland. Fijn om daar in alle rust weer bij te komen. Het huisje is een echt vakantiehuisje waar je in de zomer goed kan verblijven maar voor ons in de regenachtige wintermaanden was het niet altijd even fijn. Het was niet op z'n best geïsoleerd en behalve kou ook zeer vochtig. Maar we hadden een huis, we hadden een adres want zonder inschrijfadres kun je gewoon niets en we hadden weer wel een inschrijfadres nodig voor verzekeringen, werk, auto, huis etc. Dus prima en we wisten het is maar voor tijdelijk. Daarna.... ja dat was nog de vraag, maar opeens heel snel en onverwachts zagen we een huurhuis in Nieuw en Sint Joosland. Echt geluk gehad om dit te kunnen huren. Het is een oude boerenwoning, enorm groot, zeker als je 13 maanden in een camper hebt gewoond, maar zoals wij nu zeggen beter een groot huis dan geen huis, want echt een huis vinden in Nederland is een opdracht op zich. Dus ja een huis was gevonden, half april zouden we erin kunnen want ze waren nog aan het verbouwen. Er kwamen nog 2 nieuwe badkamers in. Je zult denken waarom twee, ja dat weten wij ook niet. Maar het zit er nu eenmaal in. Boven hebben we 5 kamers, beneden hebben we een enorme keuken, woonkamer, bijkeuken, kelder en 2 garages. Oh ja en een tuin...... we hebben maar een benzine maaier gekocht want we kunnen rondjes fietsen in de tuin zo groot is het. Maar nog steeds zeggen we beter een groot huis dan geen huis. En echt de plaats is fantastisch. Middenin de polder, maar overal dichtbij. Zo'n huis moet natuurlijk ook weer ingericht worden. We hadden toen we nog in Kamperland waren voldoende tijd om achter meubels aan te gaan, dus het werd daar een soort opslag. Dat kleine huisje stond bomvol met bedden, matrassen, kasten, stoelen en tafels.

We kregen de sleutel al begin april, twee weken eerder dan we dachten. Op vrijdag zijn Norman en Naud meteen met de kar gaan rijden en meubels weggebracht. Op zaterdag zijn Norman en ik erheen gegaan om schoon te maken en meubels in elkaar te zetten. Naud had een feestje op Kamperland en wij besloten er maar gewoon meteen te blijven slapen. De buurt dacht daar echter anders over, tenminste de buurt, er staan wat boerderijen verder op die blijkbaar een buurt whatsapp hebben en licht in ons huis zagen branden. In de avond waren wij nog boven bezig dus ja inderdaad licht aan licht uit. Toen we net in bed lagen ging Storm blaffen, we dachten die moet ook effe wennen alleen beneden in zo'n groot huis. Hij stopte maar na een kwartiertje begon hij weer. We zagen ook opeens lichten voor, dat Norman zei ik ga toch even kijken, met dat hij naar de trap loopt zie ik achter ook opeens veel licht. Ik dacht ik doe voorzichtig het rolgordijn stukje open. Ja hoor twee grote zaklampen recht in m'n gezicht. Twee politieagenten, kunt u even naar beneden komen. Ik zeg tegen Norman het is politie. Wat blijkt, ze vertrouwden het blijkbaar niet in de buurt, huis heeft jaar leeggestaan en steeds lichten aan en uit. Ik zeg tegen die agent u vraagt zich vast af wat we hier doen? Ja zegt tie dat klopt, ik zeg nou we wonen hier sinds vandaag, wil je ons huurcontract zien, nee zegt tie het ziet er nogal betrouwbaar uit. Nou denk dat dat komt omdat het donker was, want in m'n pyjama, zonder bril en haar op slaapstand kan vast niet veel bijzonder geweest zijn :) Er was nog een man bij, ik vroeg bent u de buurman? Nee de huurder van de achterste loods, die was ook opgepiept. Hij zei ik woon in Koudekerke, ik ga weer naar huis, ik geloof het ook wel. De politie zei, je hebben een mooi huis op een mooie veilige plaats. Nou daar gaan we dan maar vanuit. We hebben nadien alleen nog onze directe buurman gezien en gesproken, die had er wel al van gehoord maar was niet thuis en zit ook niet in de buurt whapp groep. Hij zei ik ben niet benieuwd wie z'n haan is weggelopen :)

Maar we wonen er nu ongeveer alweer een week of 6 en het is heerlijk hier. En niet alleen de locatie, maar ook het huis. De simpele dingen als gewoon de wasmachine kunnen aanzetten wanneer je wilt, altijd water uit de kraan, en ja wat natuurlijk ook weer luxe is, geen wc hoeven legen.....

Verder hebben we het beide enorm goed naar ons zin in onze nieuwe banen. Norman bezorgt 3 dagen in de week pakketjes bij Post nl en nee niet in die witte bussen vol deuken, maar in een echte oranje post nl bus. Hij gaat in de ochtend naar Goes om zijn bus te laden en rijdt dan de gehele dag in de zak van Zuid Beveland.

Ik ben begonnen bij De Baar Touringcars, jullie hebben ze vast al wel eens zien rijden. Die mooie witte touringcars met de grote blauwe B erop. We verhuren touringcars voor schoolreizen, cruise schepen, bedrijfsuitjes, familiefeesten, sportverenigingen en nog veel meer. Een hele ander wereld dan mijn vorige baan bij de gemeente, maar blij dat ik deze kans heb gekregen. Een hele andere doelgroep en daar was het wel tijd voor.

Met Naud gaat het ook prima, blij weer bij zijn vrienden te zijn en een enorme ervaring rijker. Na de zomer gaat hij beginnen op het MBO. Hij is volop aan het solliciteren zodat hij straks het BBL traject in kan. 4 dagen werken en 1 dag school. Nu is het gezien zijn leeftijd en de richting die hij graag wil best nog wel lastig want zijn voorkeur ligt bij scheepsbouw, lassen, metaal, boten, varen maar ja ze willen overal graag niveau 2 en liefst dat tie net even iets ouder is. Maar we blijven het overal proberen. Tips zijn natuurlijk welkom !

Verder worden er ook alweer volop poffertjes gebakken. We hebben alweer op een aantal mooie evenementen mogen bakken, en we zijn echt heel blij dat we de boot bewaard hebben. We genieten er weer zo van !! En zo leuk dat ook klanten, opdrachtgevers en onze collega foodtruckers blij zijn dat we er weer zijn.

En ja natuurlijk is het ook weer heerlijk om bij vrienden en familie te zijn, maar ook missen we onze reisvrienden. Gisteravond belde ik nog even met Ellis, ze zijn nu in Noorwegen en dat zijn van die momenten dat je terugdenkt aan de super gezellige bijzondere tijd die we met elkaar gehad hebben in Noorwegen en Griekenland. Maar hier is het ook weer fijn, even met vriendinnen naar de bios, dagje klussen bij Chris en Dennis, onze ouders die meteen de eerste keer dat we poffertjes bakten op Schouwen Duiveland alle vier poffertjes kwamen eten, bijkletsen met iedereen, Naud en Joelle gezellig samen, naar het strand, op de fiets naar Middelburg.

Reizen is fijn, maar thuis is ook fijn !

Wil je ook genieten van het reizen met een camper? Onze camper is te huur. We hebben veel aanvragen voor komende zomer en ook al voor 2025. We verhuren de camper via goboony, wil je de link, laat het even weten dan sturen we die op. De camper is het gehele jaar te huur, dus ook in de wintermaanden en wij weten dat je ook in die maanden heerlijk met de camper op pad. Verder is het toegestaan om honden mee te nemen.

Ik plak er nog wat gezellige foto's bij van onze afgelopen tijd.

Liefs van ons !

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Natascha Van Genderen:
    15 mei 2024
    Weer geweldig om mee te mogen lezen!
    Jullie hebben een prachtige locatie om te kunnen wonen.
    En. Wij gaan een paar weekjes met jullie camper er op uit.
    Zo zin in.
  2. Marjolein:
    15 mei 2024
    Leuk je verhaal weer te lezen. We zien jullie gezellig zondag weer op de pinkstermarkt. Duke kijkt er al helemaal naar uit.
    Tot zondag 👋
  3. Rob Veerman:
    15 mei 2024
    Leuk om weer wat van jullie te lezen , fijn dat ook dit weer goed voelt dikke knuffel 😘

Jouw reactie