Eerste week Frankrijk

14 mei 2023 - Gérardmer, Frankrijk

Onze eerste week Frankrijk was nat. Nat van de regen, nat van de watervallen, nat van de tranen van blijdschap en nat van de tranen van het gemis...

Maar ook dat hoort erbij en we wisten dat dat moment een keer zou kunnen komen, maar als je dochter en schoonzoon bellen dat na twee spannende weken alles rond is en ze als zeer jonge starters een echt grote mensen huis hebben kunnen kopen in Rijen dan zou je vleugeltjes willen hebben. Dan zijn we blij, dan zijn we trots en komen er tuurlijk heel even die tranen. Maar zo nuchter als we zijn, die waren er ook geweest als ze ons belde vanuit Breda naar Kamperland of Dreischor. Dan konden we ook niet direct op de stoep staan, dan ging het ook via de telefoon, alleen tja dan hadden we wel afgelopen dagen even naar ze toegekund. Nu moeten we even 4 weken wachten !

Want tuurlijk gaan we erheen, tuurlijk gaan we helpen klussen, tuurlijk helpen we verhuizen !! 5 juni krijgen ze de sleutel en zijn wij in Rijen om ze te helpen.

De afgelopen weken hebben we veel, lees heel heel veel contact met ze gehad. Wij wisten dat het een keer ging gebeuren maar zo snel op deze woningmarkt, dat hadden we nog niet verwacht. Maar voor we weggi gen hebben we ze beloofd dat zeker Norman zou helpen indien nodig. Dus dit is ook de reden dat we 3 weken geleden met elkaar al besloten hadden de Bodensee te annuleren omdat de kans heel groot was dat we elkaar in Nederland gingen zien.

Voor ons is het wel een hoop geregel want onze camper mag ivm de verzekering Nederland niet in. De camper is internationaal verzekerd en daarbij is eigen land uitgesloten. Dus het klinkt makkelijk, we komen toch via Nederland op onze reis naar Noord Europa maar er zitten alweer aardig wat uren regelwerk in. Gelukkig hebben wij vrienden aan de Duitse grens waar we de camper gaan parkeren en wij gaan met een auto door Nederland op klusvakantie. Vakantiehuis is geregeld, auto is geregeld, oppas voor Storm op de dag van verhuizing. Volgens mij hebben we het compleet.

Oh ja en die andere nattigheid dat is de regen en de watervallen. Naud zei vanmiddag we hebben het deze week in Frankrijk nog geen 24 uur droog gehad. Iedere dag wel regen en de temperatuur is ook niet echt best.

We hebben wel mooie dingen gezien. Twee keer bij watervallen geweest. De eerste lagen erg verscholen in een bos. Echt prachtig. De tweede keer was het een mega mega grote waterval. Heel mooi, totaal waren er 7 langs een prachtige wandelroute maar we hadden zoveel regen en toen ook de hagelstenen gingen vallen zeiden we tis mooi geweest. Snel, tenminste het pad was super glad ondertussen, dus snel maar voorzichtig terug naar de camper. Alles zeiknat, maar kachel aan en we moesten toch wassen dus maar meteen naar wasserette gereden, al zei ik al wel zullen we een hotelletje boeken want ben wel toe aan een warm bad of warme douche. Ach gelukkig is de douche in de camper ook warm, maar wij zeggen altijd afspoelen in de camper, lekker douchen op een camping. Al gaat dat helaas ook niet altijd op....  niet iedere douche op een camping is een feestje :(

We hebben ook nog 2x bij een vismeer gestaan. Naud heeft één keer een hele mooie snoek gevangen. Het was al bijna donker dus foto's maken ging lastig maar toch is tie nog gelukt.

We zijn nu in Gerardmer. Gaan zo lekker uit eten. De winkels gingen blijkbaar overal om 13 uur dicht en daar kwamen we om 13:30 achter.

Ach tis moederdag dus mooi excus om uit eten te gaan. Ik kan niet zeggen dat het is omdat de mannen zouden koken, want Norman kookt echt iedere dag !

De komende week gaan we in de Elzas een stuk van de wijnroute rijden, omhoog naar Luxemburg.

Fijne avond, denk dat vele in feeststemming zijn op dit moment ⚽️

Hier wordt zeker gekeken, maar hadden ze het graag anders gezien...

Liefs van ons

1. Circa kommer:
    14 mei 2023
    Wat zijn er weer mooie dingen gebeurd. Trots op jullie kinderen die de volgende stap maken. En wat een mooie natuur hebben jullie weer gezien prachtige foto's. Het is iedere week genieten van je mooie reisverhalen groetjes en een fijne tijd
  2. Chris:
    14 mei 2023