Weekend met (o)pa en (o)ma

29 mei 2023 - Aywaille, België

Zoals alle dagen snel gaan, zijn ook deze dagen voorbij gevlogen. Maar wat hebben we allemaal genoten !

We zijn afgelopen week via Vianden, Houffalize, het circuit van Francorchamps (Spa) naar Aywaille gereden. Leuke plaatsen waar we op mooie camperplaatsen stonden.

In Aywaille hadden we voor 3 nachten een camping geboekt want ..... mijn ouders hadden daar een hotel geboekt. Even 2 dagen met elkaar !

Vrijdag onderweg naar de camping zijn we eerst langs het circuit gereden. Norman dacht dat de doorgaande weg daar over het circuit reed. Nou denk dat dat nog van 30 jaar terug was want alles afgesloten. Wat we wel zagen waren borden met info over wedstrijden. Dus even ergens gevraagd en inderdaad er waren wedstrijden bezig waar je mocht kijken. Die meneer gaf keurig aan waar de parkeerplaats en de ingang was. Norman en naud zijn het eens gaan bekijken en ja hoor ze hebben heerlijk een uurtje op de tribunes van het circuit autoraces zitten kijken.

Eind van de middag zijn we doorgereden naar de camping. Mooie grote plaats aan klein beekje. De camping staat in verband met Pinksteren helemaal vol. Is weer even wennen maar ook wel gezellig.

Zaterdagochtend even naar de bakker, maar alleen even voor de ochtend want opa en oma zijn onderweg en die zouden lunch en bolussen meenemen ! Ze zouden er rond één uur zijn, maar net na 12 uur, ik zat lekker buiten, Norman en Naud waren nog naar de bouwmarkt, komt er blauwe auto het bochtje om. Daar zijn ze al !!!!

Oh zo fijn,  na 5 maanden elkaar weer even gewoon zien, dikke knuffel en bijkletsen. Weet dat ik als eerste volgens mij zei, welkom in m'n tuin, m'n huis !! Ja zo voelt onze camper en ons leven.  De mannen waren nog naar de bouwmarkt. Ik was maar alleen met Storm, die wist niet wat er gebeurde, onze Storm, zo blij ze te zien. Die kon niet stoppen met kwispelen en rondjes draaien.

Ik belde Norman even en die zei, we lopen net de camping op. Ik had niet gezegd dat ze er al waren. Je had dat gezicht van Naud moeten zien ! Zijn je er al ??!! Nou spul was compleet:)

En ja wat doe je dan op zaterdag ? Dan eten we als eerste Zeeuwse bolussen.

Er werd soms door 5 man tegelijk iets verteld, gevraagd, gelachen. Beetje chaos was het af en toe wel. Weet ook zeker dat de auto terug minimaal 5 kilo lichter is en onze camper 5 kilo zwaarder. Of wij ?? Lekkere broodjes, kaas, filet, toastjes, blikjes, chocolade, koekjes, thee. Zo lang was ons lijstje met verzoekjes niet hoor.

Eind van de middag zijn ze samen met Naud naar hun hotel gereden om in te checken. Het was maar 10 minuutjes van de camping vandaan, dus ze waren ook best snel weer terug. Wij dachten dan halen wij even avondeten, maar ze hadden onderweg een Belgisch frietkot gezien dus we zijn over het wandelpad langs het water naar het dorp gereden voor friet met een frikandel !

Terug op de camping nog een paar potjes jeu des boules, toetje en tijd om terug naar het hotel te gaan.

Zondag hadden we kaartjes voor de grotten besteld.  Begin van de middag zodat we op tijd de grotten uit zouden zijn voor de laatste voetbalwedstrijd die naud graag op de radio wou horen. Toen wij rond 10 uur terug kwamen van Storm uitlaten zei ik tegen Norman volgens mij staat de auto er al ? En ja hoor ze zaten alweer lekker buiten bij onze camper. Tenminste oma, want opa stond bij de buren te kletsen. De dag ervoor was oma bij de andere Duitse buurvrouw geweest want die zat te haken en ze wou even kijken wat ze aan het maken was. Naud dacht kent ze die ? Kan oma Duits ? Nee hoor, maar oma zei ze haakt toch, we begrijpen elkaar wel hoor. Even kijken wat ze maakt. Geweldig toch ! Maar volgens Naud wist tie nu zeker van wie ik het had ! Niet alleen van opa maar ook van oma !! Mama kletst ook met iedereen.

Dus ja wij nog ontbijten, broodjes smeren voor onderweg en op naar de grotten. Storm zouden we bij de camper laten maar het was te warm en druk op de camping dus hij hoorde vanalles waardoor hij ging blaffen toen we weggingen. We hebben hem maar gezellig meegenomen. Bij de grotten mocht hij echter niet mee naar binnen. Oma zei meteen ik blijf wel bij hem, maar ik zei ik vraag het nog wel. Bij het winkeltje wilden ze wel oppassen, nou ik zeg dat doen we maar niet. Ik blijf wel bij hem. Nee oma zei ik ga lekker op terras met hem. Nou beste keus geweest want die grotten hadden niets voor d'r geweest. Ze had bij de eerste bocht en trap al teruggegaan. Het was klimmen, het was erg nat, glad en natuurlijk donker. Het stond ook vooraf niet echt duidelijk aangegeven dat je best goed ter been moet zijn. Het waren veel kleine trapjes. Wij vonden het leuk, zeker laatste stuk met de boot, maar was blij dat we allemaal weer heel buiten bij oma op terras konden aanschuiven.

Op het gemakje terug langs de beek naar de camping, nog wat camperroutes en tips besproken want in oktober reizen ze een week naar ons toe, een week met ons mee en dan weer op gemakje terug.

's avonds zouden we op de camping eten, maar toen we op terras zaten en wilden bestellen bleek er enige stress in de keuken waardoor die tijdelijk dicht was. Het was beetje drukker dan verwacht volgens mij. We zijn met de auto naar het dorp gereden en daar heerlijk uit eten geweest.

Terug op de camping zei naud, we gaan toch nog wel potje jeu des boules doen oma? Dus nog even met z'n allen naar de jeu des boulesbaan.

En ja dan komt toch weer dat moment van afscheid nemen, alleen zeiden we nu, tot over 2 weken ! We zien ze nog bij de verhuizing van Chris want dan komen ze in Chaam nog dagje op Storm passen. Maar zoals ze ook zeiden dan zijn je druk en niet met de camper. Ze wilden zo graag ons leven bij de camper even zien, voelen en ervaren. En dat is gelukt !! Een mooie herinnering die weer verder met ons mee op reis gaat.

Voor vandaag hebben we afgesproken ieder weer zijn eigen kant op te gaan. Wij moeten hier straks opruimen en inpakken en hun gaan nog mooie autoroute rijden.

Ik ga zo kijken hoe wij de komende week richting onze vrienden nabij de Duitse grens gaan rijden. We willen daar donderdagavond zijn dus hebben nog paar dagen.

Voor iedereen die nog denkt waarom naar Duitse grens en niet gewoon Nederland in ? Onze camper is internationaal verzekerd en we mogen er in alle landen mee rijden behalve in Nederland. Dat zijn van die dingen waar we vooraf uren en uren uitzoekwerk in hebben zitten en je keuzes in moet maken. En ja deze keuze is best simpel, camper moet onderweg verzekerd zijn, die 1,5 week in Nederland lossen we wel op een andere manier op. We hebben een auto te leen, we hebben huisje gehuurd, logeren, b&b. Gewoon even vakantie in Nederland.  Nou vakantie.....  er ligt ergens een grote lijst met klusjes, nou laat dat jes maar weg. Het wordt even hard werken bij Chris en Dennis in hun nieuwe huis, maar we hebben er zin in !

Liefs van ons

1. Coby:
    29 mei 2023
    Mooi verhaal en nog mooiere foto's met stralende mensen erop.
  2. Dijst, Ko & Junior:
    29 mei 2023
    Coby, het was genieten. Je zult komende week de verhalen wel van ze horen !
  3. Monique:
    29 mei 2023
    Wat een prachtig verhaal weer. Heerlijk om je ouders weer te zien na vijf maanden. Vijf maanden afweer... tijd vliegt. Ben wel benieuwd hoe de camper dan verzekerd was in Nederland toen jullie vetrokken, want toen reden jullie toch ook in Nederland?! Veel plezier met de klusvakantie! X
  4. Dijst, Ko & Junior:
    29 mei 2023
    Klopt helemaal, maar toen waren wij nog gewoon ingeschreven in Nederland en we zijn op moment van uitschrijven van verzekeraar moeten wisselen. Voor meer info of vragen mag je me altijd mailen.
  5. Circa kommer:
    29 mei 2023
    Wat een leuk reisverhaalalweer.fijn datje vader en moeder er waren die keken er ook naar uit. V d weekis je moeder nog geweest was blij jullie weer te zien.en wat is Luxemburg tochook een mooi land. Nu nog even een weekje klussen, fijn elkaar te zien en weer verder groetjes
  6. Dijst, Ko & Junior:
    29 mei 2023
    Het was echt super ! Ze zullen alle verhalen wel vertellen binnenkort
  7. Anneke Bouman:
    29 mei 2023
    Diana, wat een mooi reisverhaal heerlijk genoten van je vader en moeder.
    Veel succces met het klussen straks bij Chris en Dennis.
    Groetjes Anneke.
  8. Missie Applepie:
    29 mei 2023
    Wat leuk te lezen allemaal..ik merk t al het festivalleven missen jullie niet!
    Heel veel plezier nog en weer een goeie reis!
  9. Dijst, Ko & Junior:
    29 mei 2023
    Nou als ik de foto's van Klomppop zie en straks EEF... dan missen we je koffie en taart wel hoor !
  10. Jose:
    30 mei 2023
    Wat heerlijk je ouders gezien te hebben na 5 maanden. Wat een heerlijk verhaal.
    En voor straks, goede reis en heel veel succes met klussen
  11. Ed dijst:
    30 mei 2023
    Vervelen hoeven jullie je zeker niet een overvol programma en ook bij jullie mooi weer zeker ? Groeten Uit D
    reischor
  12. Dijst, Ko & Junior:
    30 mei 2023
    We hebben de afgelopen week zeker mooi weer. Hoop dat het ook in Nederland zo is en blijft !
  13. Janet:
    30 mei 2023
    Elke week weer een mooi verhaal en ik geniet er elke week opnieuw van.
    Wat fijn dat je vader en moeder er waren vast weer eens even bijkletsen.
    Mooie foto's het us net of ik een beetje mee ga in jullie avontuur.
    Veel klus plezier voor straks en ik hoop wel dat jullie mooi weer meebrengen.