Nederland

6 juni 2023

Oh wat een gekke week. Je weet dat je weer richting Nederland gaat dus ongemerkt ben je daar toch al mee bezig, maar we hebben nog veel mooie plaatsen gezien en nog veel gedaan.

Maandag zijn we naar Nationalpark de Eifel gereden in Duitsland. Prachtig meer, mooie omgeving, veel wandel en fiets mogelijkheden. Wij waren er pas eind van de middag want waren op de camping pas laat weggegaan. Even lekker uitgeslapen en op gemak ontbeten na onwijs leuk maar ook druk weekend met mijn ouders. Wel nog rondje gelopen maar niet echt ver.

Dinsdag zijn we naar de Michael Schumacher kartbaan gereden. De mannen even lekker racen. De baan was stuk langer dan vorige keer en ze waren ook met meer. Het ging super hard.

Eind van de middag door gereden naar Lago Laprello. Ook weer zo'n mooi meer in Duitsland.

Woensdag ging het wat minder soepel. We wilden naar de Rijn maar je kan zien dat het mooi weer is en de vakantietijd aanbreekt want we hadden drie keer een volle camperplaats. Uiteindelijk op de stadscamperplaats in Bochelt aangekomen.

Donderdag hebben we in Zwilbroek stuk van de Flamingo route gelopen. Er waren er echt veel en we lazen dat ze overwinteren in de grevelingen en dijkwater. Dus de Flamingo's die wij altijd zagen, zitten dus in de zomer hier.

En ja dan.....camper parkeren en Nederland in !!!

Weekend bij vrienden in Ruurlo, beginnen met broodje kroket ! Oh blijer kon je ons niet maken. Norman en Cees hadden een missie voor die dagen en dat was plafond leggen in de schuur. Ze hebben 3 dagen hard gewerkt,  maar het is gelukt. We hebben wel gelachen want zaterdagavond bij de barbecue waren het echt net buurman en buurman. Even bekijken hoe het ging, wat morgen nog moest om het dicht te krijgen. Maar mooiste was dat ze beide tot de conclusie kwamen dat het allemaal niet meer zo soepel gaat als 20 jaar geleden 🤣

Verder onkruid weg, opruimen, oud papier, natuurlijk met Christel naar Ikea, gezellig eten, bijkletsen, naud op de zitmaaier alles maaien en hij was ook 2 dagen hoofd vuurkorf. Cees had genoeg verzameld voor hem. Die vermaakte zich goed. Zondagavond de auto weer inpakken zodat we maandag vroeg wegkonden. We hebben niet veel spullen maar ja er moest ook vanuit Cees z'n schuur nog wat gereedschap mee voor bij Chris en Dennis. Handig dat we dat even kunnen lenen voor komende week.

Het waren super gezellige dagen !

En ja toen maandagochtend op naar Rijen ! Chris en Dennis hadden al plekje op terras want we zouden eerst lunchen met elkaar. Chris kwam al naar de parkeerplaats en oh wat was het fijn d'r weer even een dikke knuffel te kunnen geven. Echter zeiden alle vijf toen we op terras zaten 5 maanden klinkt lang maar zo voelde het echt niet.

Na de lunch hadden ze laatste inspectie van het huis en op naar de notaris. Wij even laatste boodschappen en Naud wou onderweg bij de benzinepomp bloemen kopen voor Chris. Hoe lief ! Ik zei beter even bij de bloemist straks. Dus ook dat konden we nooi nog even doen.

Wij waren bij het huis toen ze terug kwamen en oh wat straalden die twee toen ze de hoek om kwamen ! Hun eerste koophuis. Trost want in deze woningmarkt is het voor starters niet makkelijk. Hun appartement in centrum Breda wordt nu mooi huis in Rijen!

Wij hadden het nog niet gezien dus meteen rondleiding en wat is het een leuk huis met zeer grote tuin ! Wat ze zo graag wilden, buiten wat drinken, buiten eten !

Er is meteen door iedereen hard gewerkt. Laminaat er al uit, keuken eruit, en de eerste verf al op de muur.

Rond 8 uur zijn wij naar onze vakantiewoning gereden. Echt ook weer even lekker, zeker deze week na het klussen.  Even de ruimte, even niet nadenken, wie wil/kan waneer douchen met warm water, een wc die we niet hoeven te legen. We zullen er niet veel zijn maar het is toch fijn om na een dag met z'n allen ons eigen plekje te hebben.

Komende week klussen we verder want zaterdag staat de verhuizing al gepland. Het is even doorwerken met z'n allen maar niet alles hoeft in deze week klaar. Er zijn dingen voor deze week, voor volgende week want dan gaan Norman en Naud nog 2 dagen terug vanuit de Achterhoek en voor op langere termijn die ze later zelf kunnen doen.

Het is voor ons weer even wennen maar ach zoals Norman zegt lekker aan de klus en daarna hebben we weer alle tijd om op het gemakje verder te reizen.

Maar zover is het nog niet, al krijgen we vaak wel die vraag. En hierna ? Nou de camper staat al op de route want onze reis zal hierna doorgaan naar Denemarken, Noorwegen en Zweden !

Liefs van ons !

1. Circa kommer:
    6 juni 2023
    Wat een mooi verhaal alweer, ik geniet er iedere week weer van. Fijn dat jullie met je ouders waren een weekend, en dan nu een week samen klussen met de kinderen en genieten van het samen zijn. Groetjes en succes van de week.
  2. Ed dijst:
    7 juni 2023
    zo even lekker hier Knutselen, helpen, opknappen enz. Is weer even wat anders en het weer blijft fantastisch mooi, gaat wel erg warm worden Groeten Pa/ opa.
  3. Truus Dijst:
    8 juni 2023
    Weer van alles meegemaakt en nu aan de klus en en dan weer verder met jullie avontuur maar ook wel fijn om hun nieuwe huis te zien gr uit Kampen
  4. Anneke Bouman:
    8 juni 2023
    Succes met het klussen en straks weer heerlijk genieten van jullie reis.