Eerste week Italië

28 maart 2023 - Marina di Montenero, Italië

Wat een verschil weer met de landen waar we al geweest zijn.

We vinden het echt super mooi en hebben nog maar een heel, heel klein stukje gezien.

Nadat we in Italië aankwamen hebben we jullie al verslag van de boot gedaan en aangegeven dat we naar het Zuiden zouden rijden. Dit hebben we ook gedaan echter niet via de westkust maar we zijn naar de oostkust gereden.

We hebben heel lang getwijfeld of we naar Rome zouden gaan. Tenminste de twijfel lag bij mij. De mannen wilden niet. Die hadden geen zin in de drukte van een stad. Plan zou dan zijn met camper in de buurt en dan zou ik dagje alleen gaan, maar vrijdagochtend toch besloten het niet te doen. Rome is zo enorm druk, we zouden gezien de milieuzone en de grote van onze combinatie zeker ruim een uur buiten Rome staan en ik had geen zin zolang alleen in de trein te zitten.

We hebben ingepakt, zijn gaan rijden richting het oosten van Italië om via die kant naar het zuiden te rijden. En wat zijn we verrast. Het was prachtig !! Wat een mooie route hebben we gereden. Wat een enorme bergen, wat een sneeuw nog. Op de foto's slecht te zien maar naud heeft wel paar dagen gezegd lijkt wel alsof ze er een foto achter geplakt hebben.

We hebben gekozen om onze Agricamper kaart te gaan gebruiken. Overnachten op speciale plekken of  bij agrarische bedrijven. De eerste was een bierbrouwerij, niet aangesloten bij Agricamper maar zeker de moeite waard.

Super leuk ontvangst buiten aan de picknicktafel met biertjes erbij om te proeven. In de avond eten in hun pub. Specialiteit van die streek. Vlees op spiezen. Echt heerlijk ! De mannen hebben er helemaal van genoten. De volgende dag hoorde ik nog wat was dat vlees lekker he !

Voor we gingen eten nog even met m'n ouders gebeld. Die hadden die middag een informatiemiddag bij de camper die ze dit najaar huren om naar ons toe te reizen. Zo leuk, kreeg volop foto's.

De volgende ochtend ontbijten in de zon met uitzicht op de sneeuw.

Stukje doorgereden, lunchen bij prachtige baai en verder naar de wijnhoeve.

Je hebt smalle wegen, steile wegen en hele smalle steile wegen. Dit was het laatste....Norman zegt in z'n 1 kom je altijd boven, nou het ging maar net en een tegenligger hadden we niet moeten krijgen.

Bij de wijnhoeve moest het gras tussen de olijfbomen en amandelenbomen nog even gemaaid worden dus even wachten. De wijnranken lagen aan de overkant bij de shop. We kregen rondleiding, glaasje om te proeven en zoek maar een plaatsje. Hele boomgaard voor onszelf.

Het was nog wel wat nat dus aanhanger net optijd eraf want zaten bijna vast. Even apart neerzetten deze keer.

Volgende ochtend berg weer af via de andere kant daar was de weg breder. Breder wel, maar ook steiler....deze keer ging het niet. Motor nog te koud om deze klim te maken dus achteruit en terug. Er zijn meer wegen naar Rome toch ? Oh nee daar gingen we niet heen.. nee met een omweg kom je ook waar je wilt zijn. Dit ging echt niet, we stonden stil, nou met de handrem natuurlijk want we gingen achteruit ipv vooruit. Gewoon stukje omrijden en dan kom je ook op de doorgaande weg.

Italië is geen overwinteraars gebied dat merk je echt wel. De eerstvolgende Agricamper zat wat verder weg en we moesten echt wel legen, vullen, wassen etc maar campings zijn hier nog dicht.  Tis echt zoeken. Als tussenstop 1 gevonden, tis niet bijzonder maar alles wat we nodig hebben is aanwezig en achter de camper is een hekje met direct doorgang naar het strand.

Even 2 nachten rust, tenminste rust. Gisterochtend hadden we wat regen, in de middag weer prachtig weer maar ben vannacht wel 10x wakker geweest. Regen, onweer  storm. Alles schudde heen en weer, enorme klappen onweer en enorme druppels op de camper. Daat maakt zo'n herrie. Ze zeiden het gister al, zorg dat alles binnen staat want er komt storm vannacht. Blij dat we deze nacht niet op de boot zaten. Het waait nu nog steeds hard maar de regen is gestopt, de zon is er alweer.

Vandaag rijden we weer door naar nieuwe Agricamper.  Let op een  biomuziekale boerderij. Blijkbaar is daar muziek in de boomgaard voor de planten. We gaan het beleven....

Liefs van ons

Oh ja morgen is het feest !!

Norman is dan jarig 🎉🎉🎉 (29-3-1972)

Wil je hem feliciteren ? Dat kan via hier of stuur hem een whapp

1. Marjolein:
    28 maart 2023
    Alvast gefeliciteerd met norman zijn verjaardag, maak er een mooie speciale dag van. Groetjes van ons 🥳🥳🥳🥳
  2. Monique:
    28 maart 2023
    Wat een prachtig verhaal weer 💖 (ik val in herhaling... maar het is gewoon zo geweldig om te lezen wat jullie allemaal meemaken 😊).
    Norman alvast gefeliciteerd met je verjaardag! 🍻🥳
  3. Margreet Kunkel:
    28 maart 2023
    Wat een avontuur 🤣 Norman alvast gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een gezellige dag van 🍾🍦🍷
    Groetjes Günther en Margreet Kunkel
  4. Circa kommer:
    28 maart 2023
    Alweer z'n leuk verhaal ik geniet er iedere week van.de kriebels in je buik om over die smalle en steile weggetjes te gaan. Respect hoor.Norman gefeliciteerd alvast met je verjaardag fijne dag Diana en Noud ook gefeliciteerd groetjes
  5. Joes:
    28 maart 2023
    Geweldig 🤩 en Italië 🇮🇹 is zeker een prachtig land 😍 Als jullie de oostkust volgen komen jullie vast nog wel langs Venetië. Dat is zeker nog wel even een leuk stadje om te gaan kijken. Wie weet nog een rondje in de gondel 😉
    Norman alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag 🥳 🥳🥳
  6. Joop lodewijk:
    28 maart 2023
    Norman van harte gefeliciteerd. Groetjes van je oude sport genoten van Delta Sport
    JOOP en Marianna Lodewijk
  7. Coby:
    29 maart 2023
    Norman gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag gewenst.
  8. Erna:
    31 maart 2023
    Nog van harte gefeliciteerd Norman, volg jullie mooie avontuur op de voet.