Vissen, vissen en vissen

4 april 2023 - Pedaso, Italië

Ik moest een even nadenken waar ik was gebleven in ons verhaal, want de afgelopen dagen staan hier in het teken van vis, vissen, hengels, voer, vis en vissen...

Maar ik weet het weer we werden met Norman z'n verjaardag wakker op de muzikale bioboerderij. Nou, moet zeggen niet ons ding. Het was gezellig zo'n achtergrond muziekje maar als je daarnaast de hele avond de honden hoort blaffen. En blaffende honden 24/7 hebben we met enige regelmaat, maar dit was echt dichtbij, heel dichtbij zelfs. Ze hadden 3 loslopende hondjes waar Storm in de middag best mee wou spelen maar niet meer 's avonds om tien uur. Ze bleven rond de camper rennen en blaffen. Ik aan de eigenaar gevraagd of ze hele nacht los waren, want dacht gier heb ik geen zin in ? Antwoord kwam helaas de volgende ochtend. Ja toen wisten wij het antwoord ook al, maar moet zeggen ze zijn op een gegeven moment toch terug richting de boerderij gegaan en blaften ze iets minder vaak.

In de middag zijn we via een heel groot meer naar een olijfbomen boerderij gereden. Stukje wandelen, beetje jutten op het strand en genieten bij de camper. In de avond konden we bij hun in het restaurant eten. Echt dit was niet normaal, ze bleven maar eten brengen. We hadden een starter voor 2 personen,  dat was voldoende zei hij. Nou 1 had ook genoeg geweest. 7 verschillende gerechten (2x) , het echte voorgerecht hadden we overgeslagen want we hadden die andere al en twee keer voorgerecht is hier normaal, maar vonden wij wat veel. (gelukkig want we zaten al bijna vol) het hoofdgerecht,  daar ging iets fout waardoor de mannen 1x mixed grill hadden ipv 2 (gelukkig want dit bord kregen ze al niet leeg) en nog toetje na. We konden ongeveer rollend terug naar de camper. Het is dat we nog een fles wijn en een fles cola bij ons hadden. Een medium cola, was blijkbaar gewoon een 1,5 liter fles. Het was super goed eten, enorm gezellig want de Duitse buren waren er ook en wat blijkt... die waren 6 weken geleden in Dreischor bij vrienden. Nou weet, in Dreischor hebben tot 3 jaar geleden gewoond, dorpje van 900 inwoners dus we wilden wel even weten wie dit waren. Norman kent ze wel, ik niet echt, alleen van gezicht, maar wel precies welk huis het was etc . Volgende ochtend riep ze meteen Norman happy birthday, I did not know it was your birthday yesterday but our friends told us....

Gezien de weersverwachtingen in Zuid Italië en onze planning voor half april hebben we besloten niet verder naar het zuiden te rijden maar terug omhoog. We hebben geen echte planning maar we hebben Naud beloofd 20 april in Florance te zijn dus ja nu nog paar honderd kilometer zakken, wetende dat het gaat regenen en dat we binnen 2 weken terug omhoog willen zijn hadden we geen zin in.

Dit was een goede keus. Het is altijd weer even zoeken waar gaan we overnachten en soms kom je op van die plaatsen daar wil je wel paar dagen blijven en dat hebben we ook gedaan. We zijn op een kleine camping aangekomen rond een vismeer. Alles staat hier in het teken van vissen. Een super plaats voor de mannen. En ook voor mij hoor, we staan direct aan het water op een soort van klein eilandje. Nog geen seizoen dus erg rustig, paar andere campers.

We stonden nog geen kwartier of de vishengels werden al klaar gemaakt. Norman had een enorm karper aan zijn haak, echt een mega vis maar na bijna kwartier samen met Naud hem proberen binnen te halen schoot tie los.... hij was echt groot. Ik stond met de buren te kijken en het was echt enorme teleurstelling bij iedereen.

Zaterdag was Naud al vroeg wakker want z'n hengel moest het water in. Nu had de eigenaar al gezegd in het weekend komen er meer vissers die vangen echt de grote. Er zitten vissen in tot 45 kilo blijkbaar.

En inderdaad aan de overkant zaten er al volop te vissen. Wat wij niet wisten is dat die mannen vakken hebben en wij staan blijkbaar aan de overkant van zo'n vak. Nou weet niet of jullie weten wat er dan gebeurd als je voor de camper je hengel uitgooit... dan zijn ze niet blij. Tenminste wij kunnen geen Italiaans, maar we wisten genoeg. Ze moesten in het water echter de camper vissen, oké ook goed. Paar keer beet, maar iedere keer net niet. Tot.... ik ben in de camper eind vd middag, even afwassen klopt de buurvrouw, ze zegt big fish. Dus ja ik naar buiten, camera mee en ja hoor. 2 mannen nog beduusd van was ze voor zich hebben liggen....85 cm, tussen de 15 en 20 kilo. Het is ze gelukt ! Buurvrouw had al foto gemaakt,  ik snel nog één en vis weer terug het water in. Nog geen 10 minuten later komen ze aanlopen. Man van de camping was geweest, sorry, sorry, sorry. Hij had het niet goed uitgelegd, deze vijver was alleen voor professionals.  Ze moesten vooraan de camping vissen daar zitten de vissen tot 10 kilo. Oh ja dat was nooit verteld,  maar hun doel was behaald...er zal wel een professional geklaagd hebben want ze zaten er al de hele dag. Ze zullen wel gedacht hebben ze vangen toch niets totdat er zo'n joekel uit het water kwam ! Oh ze raakten er niet over uitgepraat.

Zondag en maandag hebben ze in de andere vijver ook nog mooie vissen gevangen. Zondag duurse het even voor ze beet hadden. Ik was wat te eten brengen, Norman zegt loop even mee terug om een trui, de wind draait beetje. We zijn nog geen paar meter verder en jawel hoor Naud beet. Deze keer paste die wel in hun net...

De camping had een wandel/fietspad naar het strand en naar het dorp dus ik heb me deze dagen ook niet verveeld. Het is ook even lekker aantal dagen op 1 plaats met alles op loopafstand. Stuk fietsen, boodschapjes doen, met Storm naar het water, heerlijk. Ben gister zelfs met de hondenkar vol vuile was naar de wasserette gelopen, zodat vandaag alles weer lekker schoon mee kan.

De temperatuur in Italië heeft even een paar dagen een dip, maar met de zon erbij blijft het heerlijk.

De komende dagen zijn voor ons wat feestdagen op afstand......

Woensdag zijn mijn ouders 55 jaar getrouwd,  donderdag is Chris, onze lieve dochter jarig, 24 alweer.... en zondag is Dennis, Chris d'r vriend, ofwel onze schoonzoon jarig. Dus dat wordt taart, uit eten en een wijntje extra denk ik !!