Iedere dag leren we....

12 december 2022 - Kamperland, Nederland

Wat vliegen de dagen voorbij.... Nog 3 weken en dan gaan we echt vertrekken !

We zijn volop bezig om de laatste dingen in de camper te doen. Denk aan nog een extra boordje hier, een prullenbakje daar, nog een lampje, nog extra opberghaken. Ook hebben we onze eigen matrassen die we nog mee hadden genomen naar het vakantiehuis op maat gemaakt. Niets is beter dan je eigen matras, die in de camper lagen leken wel van beton.

Dit weekend waren we op pad met de camper. De eerste keer met ook de aanhanger erachter. Naud en een vriend waren mee dus die konden er mooi in slapen. Vrijdag vanuit school direct door naar Amsterdam. Camper en aanhanger op de camping/camperplaats gezet en wij met de metro naar de Johan Cruijff Arena. Super handig zo in het centrum slapen in onze eigen camper. De uitslag van de wedstrijd weten we allemaal maar de sfeer vooraf, de spanning tijdens en de teleurstelling daarna kun je niet beschrijven als je er niet bij was. Wij waren er met onze kinderen en Norman zijn broer en schoonzus. Los van de voetbal voor ons een avond met een gouden randje want wat hebben we plezier gehad met elkaar !

Met de metro terug naar de camper, super koud maar gelukkig deden de kachels het prima. De volgende ochtend op weg naar Sittard, 2 pubers op bezoek bij hun vakantievriendinnen. Dat heb je als je in een dorp woont waar meer vakantieparken en campings zijn dan huizen, altijd wel vakantieliefdes...... Wij zijn doorgereden naar Maastricht, we dachten leuk even Maastricht in en relaxen in de camper. Toen we op de camperplaats aankwamen stonden er wel 100 campers ! Echt nokkie vol. Vooraan waren nog 3 lege plaatsen voor extra lange campers en verderop nog 1 of 2 plaatsjes ergens tussen. Met onze aanhanger vonden wij dat we tussen de extra lange campers konden staan. Was stuk makkelijker inparkeren. Er was alleen geen stroompaal meer vrij... blijkbaar meer plaatsen dan stroompalen en dat is op een zonnige dag niet erg maar met kou en donker weer is de accu sneller leeg dan we dachten. Midden in de nacht is de kachel uitgegaan en toen we wakker werden was het 1 of 2 graden binnen..... Omdat de jongens er niet waren is Norman om 6.30 hun dekbedden gaan halen zodat we toch nog beetje warmte hadden. We dachten zo bakkie thee op het gasfornuis dan wordt het binnen ook nog wel ietsjes warmer. Maar ja geen stroom is geen ventilatie in onze LPG kachel maar dat is ook geen elektrische ontsteking op het gasfornuis.. We hadden ook geen lucifers bij dus het werd ook geen thee/koffie.... We zijn nog tijdje onder de warme dekens blijven liggen en toen we uit bed gingen zo snel mogelijk aankleden, de motor starten en gaan rijden want dan krijgen we warmte van de camper zelf. Even op google een wegrestaurant zoeken en bij de La Place hadden ze een heerlijk ontbijtbuffet.  Je zo leren we elke dag. Met kou en donker weer doet onze eigen stroomvoorziening het minder en neem altijd lucifers mee !

Bij de Ikea nog even wat opbergbakken gehaald en door naar Sittard. Toen we de pubers weer in de camper hadden zei ik tegen Norman, zo op naar huis ! Naar huis ? Dit is ons (t)huis !

Vandaag nog naar de milieu straat geweest. Ik ga er echt vanuit dat dit de allerlaatste keer was. We hadden de matrassen natuurlijk op maat gemaakt en nog wat dingen waarvan we zeiden dat nemen we nog mee voor het geval dat. Nou het heeft 2,5 maand ergens gestaan, niet gebruikt, niet gemist ofwel weg ermee !

Afgelopen 2 weken zijn we ook weer veel op pad geweest met vrienden, familie en collega's. We gaan nog steeds van lunches, naar borrels, van etentjes naar wandelingen met thee en taart en zo door. Wij hebben besloten geen afscheid te nemen van iedereen maar mooie herinneringen te maken met elkaar.

Norman heeft deze week zijn laatste werkdag, ook dat zal best even raar zijn. Maar heel eerlijk hij kijkt ernaar uit. Eerst denk je dat duurt nog een jaar, maar nu is het gewoon bijna zover. Ik werk nog wat langer door, maar ben ook zeker bezig mijn vakantie uren op te maken, dus ben iedere week wel extra vrij. Naud heeft nog 1,5 week school/stage. Die dagen tel ik echt af, stage niet dat is super maar school..... nog 3 dagen en dan is het voorlopig echt even voorbij. Voor iedereen die weet hoe de afgelopen 10 jaar geweest zijn, de vlag gaat uit !

ZeeLand & Meer afscheidslunch DianaOnderweg weekendje NederlandJohan Cruijff Arena AmsterdamWie wordt de winnaar Laatste keer milieu straat

1. Rinus:
    12 december 2022
    Geweldig wat jullie doen en zeker zeer leerzaam! Petje af, veel succes!
  2. Rosalinde:
    12 december 2022
    Jullie hebben weer wat geleerd dit weekend. Ik ben ervan overtuigd dat jullie vast onderweg nog wel meer zullen leren, maar dat zal de pret zeker niet drukken!! Aftellen!
  3. Monique:
    Mooie blog weer! Ik vóelde gewoon die 2 graden... brrrr... 😁
  4. Circa kommer:
    13 december 2022
    Al weer een ervaring rijker, waar je niet op rekend kan ook gebeuren. En het was ook koud dit weekend, nog even doorbijten en dan naar warmere oorden.