Klussen en verhuizen met 30°

11 juni 2023 - Chaam, Nederland

Vaak kregen we de vraag, kunnen je de zon niet meenemen deze kant op ?

Nou hier is tie !!

Prachtig weer in Nederland en tuurlijk is het warm, maar beter dan regen ! Voor ons was het zeker warm afgelopen week om te klussen in het huis van Chris en Dennis, maar hoe fijn is het als je iedere ochtend om 8.30 buiten kan ontbijten, de ramen en deuren open kunnen voor het schilderen en de spullen met verhuizen gewoon even buiten kunnen blijven staan.

We wisten dat er veel moest gebeuren en het is zeker nog niet klaar  maar wat is er hard gewerkt door iedereen !

Zaterdag zijn ze al verhuisd, en ja dat is kort dag zeker als je zag wat er te doen was/is maar ze zijn nu lekker op 1 plaats. Het is nog beetje kamperen in eigen huis, maar de woonkamer,  slaapkamer wc en douche zijn voor nu klaar. De keuken is er uit, voorwerk is gedaan en morgen gaan we daaraan beginnen. Norman en Naud gaan woensdag en donderdag ook nog terug vanuit Ruurlo, waarbij ze hopen dat de keuken dan klaar is. Chris en Dennis kunnen echt steeds meer zelf en Norman wordt dan klus hulplijn op afstand.

Wij zeggen vaak gewoon doen, gewoon proberen.  Net als Pipi Langkous altijd zei, ik heb het nog nooit gedaan maar ik denk dat ik het wel kan !

We waren er met ontbijt, maar vaak ook nog tot na het avondeten. We aten wel makkelijk door af en toe iets af te halen  maar Dennis heeft ook paar keer zijn nieuwe barbecue aangestoken. En dan zie je ze genieten van de tuin, de ruimte en de gezelligheid die ze echt al voor zich zien met vrienden en familie.

Voor iedereen lange dagen, maar bij het vakantiehuisje in de avond lekker de rust, nog vissen en even lekker op de bank hangen.

Vrijdag zijn we half de middag even naar Zeeland gereden. Naud was in de ochtend al vertrokken met de trein, die ging weekend naar vrienden. Vrijdagavond sliep tie bij ons in Goes en zaterdag in Kamperland. Vanmiddag was tie weer terug in Rijen, moe, versleten, vol verhalen, maar ook weer afscheid nemen en dat blijft nooit leuk. Daar went niemand aan !

Fijn vrijdag Norman z'n ouders en broer weer even te zien. Wij hadden b&b in Goes geboekt zodat Naud makkelijk vanaf zijn vrienden naar ons kon. Het was toch wat verder weg van het centrum maar gelukkig kon hij een fiets lenen. Het werd wel een kort nachtje want Naud kwam zoals afgesproken om één uur en om zeven uur kregen we ontbijt want acht uur zaten we alweer in de auto op weg naar Rijen voor de echter verhuisdag. Maar toch fijn even de dikke toren te zien, de zeeuwse zee te ruiken en over de Zeelandbrug te rijden....

Zeeland was wel echt een bliksembezoek voor ons. We kregen veel vragen en berichtjes zien we jullie even. Het antwoord,  hoe moeilijk soms ook was nee denk het niet.  Focus en reden dat we hier zijn is Chris en Dennis helpen en we hebben al te weinig uren in een etmaal......

We hopen dat het met de keuken beetje meezit morgen zodat donderdag de keuken echt af is.

Morgenavond rijden we terug naar Ruurlo. De huur van dit huisje zit erop, de leenauto moet terug en dinsdag hebben we in Ruurlo ook weer afspraken staan. Storm naar dierenarts en trimster. We gaan dus dicht bij de camper logeren.

De aanhanger gaan we ook nog opnieuw indelen wat betreft spullen die we daarin hebben liggen. De poffertjesplaat gaat er voorlopig uit. We hebben de afgelopen 5 maanden af en toe wel eens bedacht zouden we kunnen bakken op deze plaats ? Op deze camping? Maar we hebben de conclusie getrokken dat het allemaal niet handig is. In de boot hadden we alles bij de hand, bakten we binnen, niet afhankelijk van wind en temperatuur. We willen de kwaliteit blijven bieden die we altijd hadden en zoals wij nu reizen, (nog) niet lang op een locatie blijven, maakt het het allemaal lastig. Nog los van alle regelgeving per land.

Ofwel we gaan naar Noord Europa zonder poffertjesplaat, minder gewicht, betere verdeling want ongemerkt komen er ook steeds wat dingen bij in de camper.

Je bedenk het wel vooraf, maar je leert dat soort inzichten onderweg en daarin moet je dan keuzes maken.

Ik ga nog eens even een rondje lopen met Storm naar de vissers. Ze zitten bij een visvijver iets verder bij ons huisje vandaan.

Liefs van ons

1. Rinus:
    11 juni 2023
    Even een werkvakantie dus! Ook genieten, toch.....
  2. Rico:
    12 juni 2023
    Was leuk jullie toevallig even tegen te komen in Dreischor, goede reis weer verder!
  3. Circa kommer:
    12 juni 2023
    Fijn elkaar weer even gezien te hebben en nu weer verder met jullie volgende reisdoel groetjes.
  4. Coby:
    12 juni 2023
    Je kent toch de spreuk wel: beter nat van het zweet dan van de regen.
  5. Rob Veerman:
    12 juni 2023
    Zo even het luie zweet er uit, en nu straks weer genieten in het hoge noorden 😎☀️🍻
  6. Truus Dijst:
    14 juni 2023
    Kampen is niet gelukt maar prioriteiten gaan voor waar jullie hard nodig waren wie weet ooit wel voor nu snel even face timen en weer een goede reis gr vanuit Kampen
  7. Dijst, Ko & Junior:
    18 juni 2023
    Zeker binnenkort weer keertje face timen !!