Sneeuw !

24 januari 2023 - Villajoyosa, Spanje

Ja echt waar, we werden vanochtend wakker en het sneeuwde. Omdat we al 5 nachten nabij Benidorm hadden gestaan en de velgen er nog niet zijn hadden we zondag besloten om maandag toch klein stukje binnenland in te rijden. De temperatuur ging iets zakken en we wilden ook weer wel stukje rijden.

De camper dacht daar trouwens anders over want wat we al dachten, de accu was leeg....dus eerst de acculader erop.

Maar ach de zon scheen en we hebben nog gezellig staan kletsen op de camperplaats met mede camperaars.

We zijn eerst watervallen in de buurt gegaan. Bij deze stond er wel water in en daarna door naar een camperplaats in de bergen. Mega veel haarspeldbochten, smalle wegen, wielrenners en echt steil omhoog. Komen we er aan, is het een kleine parkeerplaats in een dorpje waar mannen aan het graven waren en we er dus niet op konden. Nog maar stukje verder rijden dan daar was een picknick plaats. Mag je daar slapen ? Geen idee. Gewoon maar even gaan kijken. Nog meer bochten, nog hoger....prachtige parkeerplaats met enorm uitzicht, wandelroute en speeltuintje. Verder geen campers en geen borden. Toch geparkeerd en bedacht dat dat wel moest kunnen voor de nacht. Blijft natuurlijk altijd afwachten want we horen best veel dat er controle is en dat mensen in de nacht weg moeten. Maar wij dachten hier bovenop die berg zullen ze vast niet controleren en er stonden ook geen borden. Niet dat het mocht maar ook niet dat het verboden was.

Nog een heerlijk wandeling gemaakt, nog  verder de berg op. Het was wel echt koud, veel wind maar we hadden ons totaal niet bedacht dat het de volgende ochtend wit zou zijn. Ik doe het gordijntje open om te zien of de zon al op de berg scheen. Geen berg te zien ! Volle bewolking en vlokken, sneeuw, alles wit !!

Ik maak Norman wakker en zeg kijk eens naar buiten, tis wit. Die dacht dat ik grapje maakte, nou echt niet  !

Het was zelfs zo dat de busjes die voorbij reden met werkmensen erin stopten om foto's te maken en er waren er die gingen sneeuwballen gooien. Volgens mij vonden ze het ook allemaal wel bijzonder, denk niet dat het daar heel vaak sneeuwt.

We zijn toen het droog was en de zon doorkwam de berg weer afgereden. Even naar het dpd afhaalpunt in de hoop dat de velgen en banden er al zouden zijn. In de app was het beetje onduidelijk, helaas nog niets maar toen we daar net waren kregen we een mail dat ze morgen aankomen.

Dus wat boodschapjes gehaald en op zoek naar nieuwe overnachtingsplaats. Deze keer net buiten Benidorm naar een stuwmeer, wat een bijzondere plaats weer. Wat een uitzicht ! We staan hier niet alleen, denk totaal nu stuk of 5 campers bij ons en bovenop ook nog een paar. Weer een prachtige wandeling gemaakt.

De mannen zijn nog in een oud vervallen huis geweest, effe wat stucwerk zeiden ze dan was het wel bewoonbaar. Camperplaats met zwembad en tokkelbaan aan het begin, drijvend terras aan de andere kant met daarbij aanlegsteiger voor de jetski's. Nou ik zeg blijf dromen...

Toen we zondag nog in Benidorm waren zijn Norman en Naud bij Het Jordaantje Feyenoord-Ajax wezen kijken. Naud heeft het er nog over want de barman was erg gezellig en ook met de mensen waarmee ze voetbal keken hadden ze een hoop gemeen. Ze kenden nog net niet iedereen op Schouwen maar scheelde niet veel.

Ik heb in de camper de Omnia oven geprobeerd en Zeeuwse boluscake gebakken. Ging prima. We hadden hem alleen nog gebruikt voor opwarmen maar cake bakken lukt dus ook.

Morgen halen we de banden en velgen op en gaan we deze regio verlaten. We zakken weer een klein stukje verder naar het zuiden.

Naud heeft bokshandschoenen gekocht. Iedere dag boksen we even met hem. Mooie workout voor iedereen. Nu niet dat we niet bewegen want de wandelingen hier zijn alles behalve vlak. Het is soms best klimmen en het is ook niet altijd een net wandelpad. Meestal losse stenen, grind, zand. Schuift zo heerlijk onder je schoenen. En die kleine Storm, die wandeld echt keurig met ons mee. In de bergen kan de kar niet altijd mee. We hebben hem zelfs al een keer ergens bij een boom op slot gezet voor de terugweg want het pad was totaal niet geschikt voor een kar.

De temperatuur is overdag wel wat minder dan vorige week maar zodra de zon er is, is het echt heerlijk.

De afwas is gedaan door Norman, het verhaal is klaar, Naud net uit de douche (voordeel in de camper niet lang warm water dus douche tijd is 5x minder dan voorheen) dus...het is rummikub tijd !  Vorige week was het duizenden, nu weer rummikub. We spelen iedere avond paar potjes en wisselen per week.

Liefs van ons

1. Marjolein:
    24 januari 2023
    Lieve allemaal, wat is het iedere keer weer leuk om jullie verhaal is lezen en de mooie foto's te zien. We reizen echt met jullie mee.
    Jullie genieten echt.
    Lieve groetjes van ons alle drie 😘
  2. Rosalinde:
    24 januari 2023
    Waarom zouden jullie het met de zon beter hebben dan in ons land met sneeuw? Stiekem een beetje naar Jullie gestuurd, zodat Nederland een beetje bij jullie blijft 😉. Wat is het elkenkeer genieten van jullie reisverslag! Enjoy de afdaling verder en verder...
  3. John en Astrid:
    Hallo allemaal
    Leuk om te lezen al die verhalen.Jullie genieten er echt van .Norman nog 1 nachtje slapen en je mag weer klussen .🙋‍♀️
  4. Joes:
    25 januari 2023
    Sneeuw! Wat leuk zeg, jullie hadden bijna nog de skilatten mee moeten nemen 😃 Hier is het maar grijs en waterkoud. De boluscake ziet er goed uit Diana. Was die lekker? En succes met de banden en velgen. Veel plezier en dikke knuffels 😘
  5. Circa kommer:
    25 januari 2023
    wat een leuk reisverhaal alweer, hoog in de bergen sneeuw en dan weer naar beneden je moet het maar doen. Maar je genieten volop. inmiddels zijn de banden wel gewisseld en op naar het volgende avontuur. Groetjes en een fijne tijd.
  6. Nicole:
    26 januari 2023
    Nou diaantje, komen je box lessen toch nog van pas he! We missen je, maar jij zo te lezen ons niet... haha... geniet!