We zijn in Spanje !!

6 januari 2023 - Salitja, Spanje

Wat een weertje, de winterjassen hebben we alleen in de ochtend of avond nodig als we Storm uitlaten.

De afgelopen dagen hebben we heel veel kilometers gemaakt. We wilden echt heel graag naar het mooie weer. En wij niet alleen..... wat een drukte overal. Gister waren we in Zuid Frankrijk aan de kust daar viel het nog wel mee maar vandaag aan de Costa Brava is het echt niet normaal. We hadden bedacht vanochtend vroeg te vertrekken, bij de Carrefour te ontbijten en de was te doen want dat was na een week echt wel nodig. We zijn nog geen week weg, maar de was was al wel verzameld sinds zaterdag...... Daarna zouden we naar Roses gaan, camperplaats opzoeken en lekker naar het strand. Nou niet dus ! Alles vol, de campings zijn nog dicht en de camperplaatsen overvol. We hebben er een aantal gehad en toen besloten de kust te verlaten en het in het binnenland te proberen.

Nou ik kan jullie vertellen, dat binnenland hebben we gevonden. We staan nu bij een museum, landwinkel, koeienboer en camperplaats in één. We zitten buiten bij de landwinkel even op de wifi. Het is al donker, iedereen zit al in de camper maar wij moesten nog even iets op de laptop doen dus dacht dan gaan we toch even lekker daar zitten. Tot 8 uur is het hek open zei de meneer. Norman zei net tegen me, wel landelijk geurtje hier !

Gister waren we wel lekker op het strand. Het was echt heerlijk. Naud heeft gezwommen ! Dit was niet geheel vrijwillig maar we hadden de voetbal mee en die liet tie in het water vallen. Norman zei pak snel het is aflandige wind. Nou hij had niet zo'n haast maar de bal ging steeds verder. Dat lukte niet meer met alleen sokken en schoenen uit. Dus ja dan er maar helemaal in ! Beetje voetballen, wat drinken en ergens een overgang over, we komen dan weer wel achterlangs terug bij de camper. Dat was niet het beste plan. We bleken op een camping uit te komen, er stond geen hek. We hebben een half uur de bordjes uitgang gevolgd maar toen we daar kwamen was er wel een hek..... Wat nu ? Helemaal terug, over het hek ? Niet te doen dit, effe denken hoe lossen we dit op. Ergens verderop waren werkmensen bezig, we dachten we gaan het daar wel even vragen. Maar er stapte er toevallig één in z'n auto dus wij snel ernaar toe en mee door het grote hek. Opgelost we stonden buiten maar toen ? Google maps erbij en de route terug opgezocht. We waren voor het donker weer terug !

We gaan terug naar de camper het wordt kouder buiten en we krijgen honger. Voor morgen hebben we zojuist een camping gereserveerd aan de kust. Even paar dagen op 1 plaats en genieten van het mooie weer !

Groetjes van ons !

We proberen ook de kaart bij te houden en voor wie het nog niet heeft gedaan, inschrijven bij de nieuwsbrief alleen is niet genoeg. Je moet ook nog even bevestigen om een mail te krijgen voor nieuw verhaal

StrandStrandLunchwaswifi plaats

1. Rico:
    6 januari 2023
    Geniet ervan. We volgen het op de voet :)
  2. Eduard:
    6 januari 2023
    Hopelijk blijft het kamperen en geen kreperen. Leuk verhaal.
    Hopelijk wordt het wat minder druk als de campings over een poosje open gaan zodat er meer keuze komt voor een plaatsje.
  3. Joes:
    6 januari 2023
    Geweldig 🤩 wat een verhaal 😜 Ik zag op het journaal dat het inderdaad druk is in Spanje op de stranden. Slim om even een plekje te reserveren 😉 Fijn weekend 🏖️😘
  4. Monique:
    6 januari 2023
    Ola viajeros. Lijkt me juist heerlijk het binnenland, weg van de drukte. Dormir bien!
  5. Natascha Van Genderen:
    6 januari 2023
    Hier is het ontzettend druk met de Duitsers en Belgen.
    Ik liep vanmiddag niet alleen op het strand.🤣
  6. Digna:
    6 januari 2023
    Ik vind jullie verhalen nu al leuk!
  7. Jenneke Marquenie:
    6 januari 2023
    Tja, Spanje zet zich nu op de kaart met advertenties als "Digital Nomads welcome in Andalusia" - "Energy prices in the cold north higher than accommodation costs in sunny Spain".
    Genoeg mede-globetrotters om ervaringen mee te delen en hierin je weg te vinden. Geniet van deze dynamiek!
  8. Rinus:
    Super!
  9. Yvonne:
    8 januari 2023
    Heerlijk, jullie verhaal, zo gewoon net als vieze kleding.
  10. Leo van den Berg:
    11 januari 2023
    wat een avontuur zeg. maar dat is jullie wel toebedeeld lijkt mij. mooie omgeving en fijne temperaturen, zou bijna jaloers worden. veel succes maar vooral veel plezier met z'n drietjes(eh, viertjes met storm erbij)