Zomer in januari

15 januari 2023 - Gandia, Spanje

We liepen net in de bergen en moesten even denken welke dag het is vandaag.....

Norman zei tegen Naud je zou toch maar op school moeten zitten.. ja echt he, oh nee tis zondag. Niemand zit op school vandaag.

Op het moment dat ik dit verhaal maak zijn we net terug van een bergwandeling naar de grot. Iedereen op de camping zegt, de moeite waard maar 20 minuutjes lopen. Niemand zegt steil de berg op. Maar deze keer was er wel een grot en een hele mooie. Wat een rust in zo'n berg. Naud vond natuurlijk weer ergens een gat en was opeens uit de grot. Eruit ging makkelijker dan er weer in....dan moeten eerst die lange benen en in het donker zie je niets. Telefoons erbij om even bij te schijnen.

Het was een mooie wandeling. Na de wandeling van afgelopen week in de bergen zei Naud dat doen we toch niet morgen weer. Nee, zo af en toe. Nou de volgende dag waren we in Peñíscola en wilden we toch nog wel even naar het kasteel. 5 kilometer heen en ook weer terug natuurlijk.  Maar omdat het al eind van de middag was hebben we het mooi gecombineerd met een pizza op de boulevard.  Dat maakt altijd veel goed.

En ja dan toch ook vandaag weer naar de grot, we genieten ervan. En niet alleen wij lopen veel, ook onze Storm. Want wat doet tie het keurig op reis ! In de camper, rond de camper, mee wandelen, mee om boodschappen. Alles is goed.

De mannen zijn nu voetballen met de buurman. Die kwam vanochtend aan Naud vragen heb je zin vanmiddag een balletje te trappen.

Ik zit nog lekker buiten, het is al hele dag heerlijk weer. We hebben ook buiten ontbeten.

Morgen trekken we weer stukje verder. We willen naar een gebied met rotsen aan de kust. Daar zijn geen campings dus weer even off grid zoals we dat noemen in de camperwereld.

De eerste twee weken zijn voorbij gevlogen, soms lijkt het nog vakantie maar toch ook weer niet. Het voelt goed, we vermaken ons prima. Het is best nog zoeken naar plaatsen om te staan want er is veel vol omdat veel campings nog dicht zijn. De camperplaatsen zitten vaak overvol en op de campings veel overwinteraars dus ook die hebben weinig plaats. We zien dat het van de kust af beter gaat en we moeten zeggen we hebben daar nu ook al paar keer de mooiste plaatsen gevonden.

Foto's staan niet allemaal bij het verhaal. De meeste staan gewoon onder kopje Foto's

Ook de kaart werk ik om de paar dagen bij

Vanavond gaan we op de camping uit eten, er is hier geen winkel in de buurt en we hadden gister niet echt boodschappen gedaan.

Naud gaat nog wel eens op onderzoek met z'n step maar kwam vandaag ook niets tegen. Het was  vandaag zelfs zo dat tie belde hoe de camping heette want was soort van verdwaald. Maar hij lost het keurig op en zijn step was leeg dus hij moest ook nog lopend de berg op...

De zon gaat zakken, ik ga buiten opruimen en de was opvouwen. De mannen zijn nog steeds aan het voetballen. Lijkt wel een wedstrijd 2 x 45 minuten, de derde helft zal zo wel in de camper zijn !

Liefs van ons

1. Rico:
    15 januari 2023
    Mooi wederom. Lees t met veel plezier
  2. Chris:
    15 januari 2023
    Nu ben ik toch wel een beetje jaloers hoor! Waarom niet 10 jaar geleden gedaan?
  3. Yvonne:
    15 januari 2023
    Wat een bofkonten zijn Storm en Naud. Storm, omdat ie de hele dag bij zijn baasjes is en Naud om alle ervaringen op te kunnen doen. Wat een mooi wandelgebied.
  4. Circa kommer:
    15 januari 2023
    Wat een leuk verhaal weer ,jullie genieten volop. En veel plezier de komende week.
  5. Ed dijst:
    16 januari 2023
    wat een geweldig mooi weer en wat hebben jullie al veel gezien zeg, hier is het weer nog steeds zeer slecht, maar er komt verbetering aan Mooie foto's Groeten pa
  6. Rosalinde:
    16 januari 2023
    Heerlijk "meereizen" met jullie op deze manier! Jaloers op het buiten ontbijten! En ja, dat kan in Nederland ook wel met een regenpak en een stormproof paraplu, maar dat is zeker minder leuk :-) En wat heerlijk die wandelingetjes van jullie! Geniet ervan!
  7. Erna:
    16 januari 2023
    Mooi om te volgen dankjewel dat we mee mogen reizen.
  8. Truus Dijst:
    16 januari 2023
    De tijd vliegt al weer 2 weken maar de verhalen klinken super en het weer is beter dan hier nat en koud geniet nog van jullie reis
  9. Paul Rottier:
    20 februari 2023