Zomerse temperaturen

12 maart 2023 - Benisuera, Spanje

Wat een heerlijk weer !

Op het moment dat ik dit type, 18:37, zit ik buiten in mijn shirt en korte broek en geeft de thermometer nog 24 graden aan !!

Wat een goede keus is het geweest om vorige week vanuit Portugal naar Spanje te rijden.

We hebben de afgelopen week echt zomer gehad.

Het begon al dinsdag toen we naar Urbanova zijn gereden. De camper stond direct aan het strand en we konden meteen heerlijk buiten zitten.

We waren er in januari ook geweest dus wisten dat het met mooi weer een heerlijk plaats is. Er is niets dus wel even zorgen dat water gevuld is, wc leeg en dat de boodschappen zijn gedaan

Het ligt net onder Alicante, 20 minuutjes op de fiets. Ik wou er wel graag heen, maar de mannen hadden zoiets van voor ons hoeft dat niet. Nou ik dacht dan ga ik toch alleen.

Lekker op het fietsje naar Alicante. Toen ik erheen ging was het in heel Nederland wit. Ik kreeg de ene sneeuw foto na de andere. Echt het contrast kon niet groter...  ik lekker in m'n korte broek en hempje aan de boulevard, de mannen op het strand en in Nederland reden de strooiwagens. We houden van de zon, maar iedereen weet dat we ook zeker van de witte wereld houden en als ik dat dan zo zie, mis uk het ?.....nee hoor, dan denk ik KOUD !

Zeker nu, nu ik dit type en de zon hier langzaam ondergaat.

Donderdag zijn we weer naar Finestrat gereden. Net voor Benidorm, bij een enorm plein vol winkels. We hadden dat even nodig.

Ik had er een afspraak gemaakt voor Storm want die z'n vacht werd te dik en vorige keer dat we daar waren zagen we dat er in de dierenwinkel een trimsalon zit. Verder moest het neuswiel van de aanhanger vervangen worden, hadden we wat spullen nodig van de bouwmarkt en kon Naud weer effe lekker op z'n step naar de boulevard. Benidorm is echt niet alleen voor bejaarden hoor. Naud geniet van de levendigheid op de boulevard, de enorme flats, de grote hotels, de muziek op de terrassen. Maar eerst Storm, want die zo achterlaten bij een spaans sprekende trimster was best effe een dingetje hoor. Ze sprak geen Engels, dus we hoopten maar dat ze snapte hoe we hem geknipt wilden hebben en tja hij is niet altijd met iedereen vriendjes dus hoopte maar dat tie beetje lief zou zijn. Wij zijn even uurtje gaan shoppen en waren natuurlijk ruim op tijd terug. Op afstand even spieken, hoe zag tie eruit, was tie lief ? Hij stond heerlijk op de tafel, föhn op z'n rug. Nog effe tondeuse hier, nog effe daar, nagels, oren, hij vond alles prima. Nog een keer de föhn,  lekker geurtje en dikke kus op z'n bol. Hij had vriendjes gemaakt hoor ! En belangrijkste, hij was keurig geknipt. Beetje kort, maar das altijd. Ik moet altijd even wennen als tie net geknipt is.

Vrijdag en zaterdag heerlijk genoten van het mooie weer. De andere klusjes gedaan en zondagochtend alles ingepakt om stukje de bergen en binnenland in te rijden.

We staan nu bij een stuwmeer. We dachten daar is het vast wat minder warm, maar het is hier gewoon nog warmer ! Heerlijk.

De mannen zijn vissen, de foto's dat ze iets hebben gevangen zijn vers van de pers want de volhouder wint. Ze hadden zojuist beet. Ik bleef foto's ontvangen. Beide een paar vissen gevangen. Weet niet wat voor vis maar in ieder geval hoefde de bbq nog niet aan. We gaan ze echt niet eten. Gewoon weer voorzichtig terug het stuwmeer in.

Het worden straks weer gewoon lekker verse frietjes. Echt zondag, want zo voelt het echt. De buurman zet net studio sport aan... die wou vanmiddag echt geen stand van Naud horen. Want 7 uur studio sport !

Morgen trekken we weer klein stukje verder. Woensdag is de camping in Valencia besproken voor LAS FALLAS, dus op het gemakje die kant op.

De mannen komen aanlopen, 7 stuks hoor ik !

We gaan frietjes bakken.

Liefs van ons !

1. Coby:
    13 maart 2023
    Was weer leuk om te lezen. Wat fijn dat jullie zo genieten. Groetjes uit een regenachtig Zierikzee.
  2. Hansje Koalsie-Enzlin:
    13 maart 2023
    Leuk om te lezen en dat jullie fantastisch weer hebben. Ik had het al gezien op de webcam van Albir die ik volg en van vrienden en familie die in Spanje wonen. Veel plezier en geniet van jullie mooie reis samen. 👍🌞😎
  3. Ed dijst:
    13 maart 2023
    Fijn dat jullie het mooie weer weer hebben, gevonden Wat een verschil met hier Vandaag lekker zacht weer, richting de 17 graden, morgenavond weer natte sneeuw en nachtvorst. Maar ook hier wordt het uiteindelijk weer mooi weer, zoals in de laatste zomers. Erg leuk steeds weer wat te lezen en te bekijken van jullie. groeten Pa
  4. Rosalinde:
    14 maart 2023
    Heerlijk genieten van het prachtige weer daar!!
  5. Circa kommer:
    14 maart 2023
    Alweer z'n leuk verhaal. En dat mooie weer dat jullie hebben om jaloers op te worden. Fijne dagen en geniet van wat je tegen komt.